Allmänt

Barngymnastiken riktar sig till barn ca 1-6 år gamla.

Anmälan HT24/VT25 är öppen 27-31:a augusti, därefter publiceras grupplistor. Var god se separat flik för anmälan och aktuella grupper.

Samtliga grupper HT24/VT25 startar v 36 och tränar i Duvedshallen.

Alla barn behöver anmälas, oberoende om man gått tidigare eller ej. Gympaledarnas barn är garanterade plats i samma grupp.

Vid fler anmälda än platser, lottas platserna och kölista upprättas.

Då vi saknar ledare kommer 6-årsgruppen (torsdagar kl 16) utgå HT24/VT25.

Vi följer skolans terminstider och kör fram till juni 2025.

Barngymnastiken är ofta det första steget in i en idrottsverksamhet. Rörelseglädje och kamratskap är de två viktigaste elementen som vi fokuserar på. Vi kör oftast hinderbana eller olika stationer där de motoriska grundrörelserna står i centrum. De motoriska grundrörelserna är åla, krypa, gå, springa, hoppa, klättra, hänga, rulla/rotera, balansera, stödja, kasta och fånga.

Barnet ska vara medlem i Duveds IF, och det går bra att prova en gång för att se om man vill börja. Länk till att bli medlem hittar ni här.

En aktiv vuxen ska vara med barnet under hela passet.

Är Du intresserad av att bli ledare eller har andra frågor, kontakta Frida via info@duvedsif.se.
Kontaktperson barngymnastik: Frida Söderberg.