Allmänt

Barngympan för barn födda 2016-2020.

Barngympan är ofta det första steget in i en idrottsverksamhet. Rörelseglädje och kamratskap är de två viktigaste elementen som vi fokuserar på. Vi kör oftast hinderbana eller olika stationer där de motoriska grundrörelserna står i centrum. De motoriska grundrörelserna är åla, krypa, gå, springa, hoppa, klättra, hänga, rulla/rotera, balansera, stödja, kasta och fånga.

Barnet ska vara medlem i Duveds IF, och det går bra att prova en gång för att se om man vill börja. Länk till att bli medlem hittar ni här.

En vuxen ska vara med barnet under gympan.

Nytt för i år är att vi kommer ha en grupp för barn födda 2016 och tre grupper för barn födda 2017-2020.  Man tillhör då denna grupp hela året, och kan man inte en gympa så får man vänta till nästa tillfälle. Detta har vi gjort för att barnen ska få en bättre miljö ljudmässigt samt med ett fast gäng som de kommer känna igen när man kommer på gympa. På grupperna födda 2017-2020 är det max 35 barn per grupp.
I kalendern ser ni aktuella tider för varje grupp och hur många platser som finns kvar. Just nu är grupp 2-4 fullbokade. Är Du intresserad av att bli ledare eller har andra frågor, kontakta Frida via info@duved.se.
Kontaktperson barngympa: Frida Söderberg.