Träningsavgift

OBS: FÖLJANDE GÄLLER FÖR ÅLDERSGRUPPERNA U10-U16, SÄSONGEN 2023/2024

Duveds IF tar ut en fast träningsavgift för den alpina verksamheten. Främsta anledningen till detta är för att uppfylla ett av våra huvudmål: ”att ha en verksamhet med ekonomi i balans”. Pengarna går främst till tävlingsavgifter och liftkort för våra åkare men även till saker som material och ledarutbildningar.

Har du idéer och ett driv för att öka föreningens intäkter? Då är du mer än välkommen att engagera dig! Hör av dig till alpint@duvedsif.se.

Avgiften för säsongen 2023/2024 är:

• För U10: 250 kr/åkare
  • För U12-U16: 500 kr/åkare

Anledningen till det högre beloppet för de äldre åkarna är att de erbjuds två träningstillfällen/vecka medans U10 endast har en träning/vecka. Att U8 och Mini-gruppen undantas avgiften beror på att de inte erbjuds deltagande på några tävlingar utöver Årecupen (som bekostas genom ”kvittning” mot övriga klubbar som också ordnar deltävlingar).

Avgiften betalas via Swish till Duveds IF. Märk betalningen med ”Träningsavgift alpint” samt namn på åkaren.

Swish nummer: 1234664314

Tillbaka till anmälan.