Tävling

VIKTIGT: Information om samlingstider och liknande för enskilda tävlingar kommer via Cardskipper.

Vi uppmuntrar alla våra åkare att delta på tävlingar! Det är ett både roligt, spännande och nyttigt sätt att utveckla sin skidåkning.

För att anmäla en åkare från Duveds IF till en alpin tävling, följ nedanstående instruktioner:

• Gå till skidförbundets tävlingskalender (notera att varje klubb har en unik kalender).
  • Välj ”Gren: Alpint” och ”Distrikt: Jämtland-Härjedalens Skidförbund”.
  • Klicka på ”Sök”.
  • Klicka på namnet på tävlingen du vill anmäla en åkare till.
  • När du är inne på tävlingen klickar du på knappen ”Till anmälan”.
  • VIKTIGT: För att hitta åkare från Duveds IF måste du ändra fältet ”Aktiv i gren” till ”Alla grenar”.
  • Leta upp åkaren i listan eller filtrera genom att skriva i för eller efternamn och klicka på ”Sök”.
  • Markera åkaren och klicka på ”Fortsätt”.
  • Välj ”Klass/Disciplin” och klicka på ”Fortsätt”.
  • Klart!

För att kunna anmäla en åkare måste personen vara medlem i Duveds IF . Om du ändå inte hittar aktuell person kan det bero på att åkaren inte är registrerad med korrekt, tio-siffrigt, personnummer. Hör i så fall av er till alpint@duvedsif.se så löser vi det!

Klubben står för startavgift och liftkort för våra startande. På tävlingar där vi åker gemensamt som förening så sköter klubben inbetalningen. Om man anmält sig till tävling men sedan inte dyker upp så får man själv betala startavgiften (gäller ej vid sjukdom). Eventuell efteranmälningsavgifter bekostas inte av klubben.

Om man i samråd med tränaren beslutat sig för att medverka på tävling utan att övriga i klubben är med så betalar man själv in avgifterna och får utläggen ersatta i efterhand. Kvitton skickas i dessa fall till alpint@duvedsif.se. Missar man att betala på egen hand får man stå för eventuella faktureringsavgifter som kommer till klubben i efterhand.