Folksam Cup

Längdvänner!

Den 2:a till 4:e mars är det dags för oss att arrangera Folksam Cup i Järpen för fjärde och sista gången. Det handlar om en av Sveriges största längdtävlingar för ungdomar på 15 och 16 år. Deltagarna kommer från hela landet och samlas i Järpen under tre dagar, från den 2:a till den 4:e mars. De bor på gymnasieskolan och äter alla måltider (nästan) i skolmatsalen på Åre Gymnasieskola.

Vi arrangerar tävlingarna tillsammans med Järpens Skidklubb och det ekonomiska överskott som skapas delas mellan våra klubbar. Det har genom åren visat sig vara en mycket betydelsefull del av de av finansieringen av vår verksamhet och det är av yttersta vikt att vi mangrant ställer upp med personal för att kunna genomföra arrangemanget. Vår målsättning bör vara att se till att ställa upp med lika många funktionärer som Järpen gör, åtminstone om vi vill hoppas på att få en lika stor del av den ekonomiska kakan.

Alltså. De här dagarna behöver vi hjälp av er föräldrar som har barn i Duveds IFs längdverksamhet. All hjälp mottages tacksamt. Ingen uppgift är för svår. Det är faktiskt bara kul.

Så ”save the date”, 2:a till 4:e mars (plus någon kväll eller två innan för byggnation av arenan). Vi återkommer med mer exakt information om vilka uppgifter det blir tal om och vilka pass vi behöver belägga. Men som sagt, ingen behöver oroa sig för att uppgifter kan vara för avancerade.

Tack för oss. Vi återkommer snart

För mer information om själva tävlingarna, se Folksam Cup’s hemsida